Tips en tricks om meer water te drinken

Terug

De aanbevolen hoeveelheid water per dag is 1,5 tot 2 liter. Het is echter niet altijd gemakkelijk om die hoeveelheid te halen. Volg onze tips, dan drink je meer water zonder dat je het merkt. 

Goede start

Begin je dag met een groot glas water om je metabolisme wakker te maken. Eindig je dag ook met een groot glas water om te ontspannen.

Met een rietje

Als je met een rietje drinkt, drink je doorgaans meer. Om zo meer water te drinken maar dan zonder te vervuilen, kan je ecologische(re) rietjes uit bamboe, karton of aluminium gebruiken.

meer dorst door water

Lang leve de ijsblokjes

Voeg ijsblokjes toe aan je drankjes en smoothies. Vier ijsblokjes in je glas komen overeen met een half glas water. 

2.0

Er bestaan tegenwoordig ook leuke apps die je eraan herinneren om regelmatig te drinken. Gulps is er zo een. Je krijgt meldingen op je smartphone en kunt ook zien hoeveel je hebt gedronken. Op Plant Nanny kan een plant enkel overleven als je voldoende drinkt.

Het zit allemaal in de fles

Neem altijd een fles water mee. Voor elke activiteit is er een passend formaat: voor onderweg, bij het sporten, voor op het werk...

water drinken afvallen

Varieer eens

Heb je genoeg van waterdrinken? Breng dan je water op smaak met citroen, sinaasappel, grapefruit, bosbessen, aardbeien, munt, tijm... En proef ook de waters met smaak SPA® TOUCH, zonder toegevoegde suiker. Hier vind je nog meer inspiratie.

Water in je eten

Eet regelmatig voedingsmiddelen die veel water bevatten, zoals komkommer, sla, watermeloen, tomaat, courgette... 

Ontdek alle producten van de SPA®-familie

Spa Waters Image

Natuurlijke mineraalwaters

Natuurlijke mineraal-waters

Een geschenk van de natuur

Ontdek
Spa Fruit Image

Limonades

Heerlijk fruitige smaken en het pure water van SPA®

Ontdek
Spa Flavour Image

Waters met smaak

Puur water met een vleugje smaak

Ontdek